MERLE MEGMONDJA

Jane Austen: Catharine (újráztam)

2019. április 24. 11:48 - morgen hart

Helikon 14/68

Nemrég írtam már egy kötetről, ami Austen "zsengéit" mutatja be az olvasóknak, arról igazán nem voltam jó véleménnyel. Hasonló műfajú ez a kis könyvecske is, de ez már a befogadható kategória.

moly

Nem tudom, hogy időben hogyan viszonyulnak egymáshoz a Szerelem és barátságban összegyűjtött történetek ezekkel, mindkét kötetet olvasva azt mondanám, azok korábban születhettek. A Catharine-ben szereplő írásokat sem ajánlanám kimondottan kezdő Austen-olvasóknak, de nem is szűkíteném a célközönséget a keményvonalas Austen-szakértőkre.

A kötetben szerepeltetett tizenegy írásból már jóval több a befejezett, mint a legutóbbi gyűjteményben. Ezek nagy része nyúlfarknyi stílusgyakorlat, mindegyik egy-egy karikatúra. Vannak köztük szerethetők, az Anglia történelme című szösszenet szerintem kifejezetten zseniális.

És ami a legegyértelműbb értéke a gyűjteménynek, az a címadó Catharine, avagy a lugas című töredék, ami már egyértelmű előzménye a későbbi regényeknek.

Sajnos ez is a hónapokkal ezelőtt olvasott és meg nem írt könyvek táborát erősíti (de már csak egy ilyen van, s végre újra szinkronba kerülök!), így most csak ennyit tudok róla írni. Ámde, amint arra a címben is felhívtam a figyelmet, nem először írtam meg a véleményemet erről a kötetről. Direkt nem olvastam el a legutóbbi bejegyzésemet, hogy ne befolyásolja a mostanit, de utóbb átfutva, mindenképp linkelem nektek, mert sokkal bővebben írtam, és nagyjából vállalom az akkori véleményemet most is. Katt.

h14.jpg

A folyamatosan frissülő listát a már olvasott darabokról itt tudjátok követni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mememo.blog.hu/api/trackback/id/tr2714783594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása