MERLE MEGMONDJA

P, mint póker

2016. július 18. 21:38 - greffi

Nagyon hosszú ideje küzdök már ezzel a poszttal, kaptam is érte Morgentől rendesen a fejemre, csak valahogy olyan nehezen akart megszületni. Sokáig nem jött az ötlet a következő betűre, aztán meg olyan jött, amit még további érlelést érdemel. Végül, a legváratlanabb pillanatban beütött az isteni szikra: a világ legegyszerűbb, de legbonyolultabb egyben legnagyszerűbb kártyajátékáról fogok írni, ami egyben a kedvenceim közé is tartozik, és ez pedig nem más mint a póker! Hölgyeim! Uraim! All in! 

Hogy miért a világ legegyszerűbb kártyajátéka? Nos, elegendő megtanulni a kezek erősségét (lásd a fenti képet), és már lehet is asztalhoz ülni - legalább is egy tét nélküli, gyakorló játékhoz biztos. A bonyolultságát bizonyítandó csak annyit, hogy legalább megszámlálhatatlan variációja létezik a játéknak - többféle Stud, Omaha, a klasszikus ötlapos cserélős, kínai póker, Razz, Crazy Pineapple -, többféle emelési rendszerrel lehet mindegyiket játszani, és persze mindezeket össze is lehet keverni egymással. Én leggyakrabban a hazánkban Korda Gyuri bácsi közvetítéseinek hála elterjedt Texas Hold'emet értem póker alatt, közel 12 éve ezt játszom - leginkább baráti társaságban és sajna egyre ritkuló alkalmakkal - és ebben a bejegyzésben is ezt értem póker alatt.

 

A mai napig néha képes vagyok hosszú órákon keresztül gondolkodni egy-egy helyzeten és szituáción, amit akár én éltem meg valamikor, akár csak láttam. Pontosan ez az, ami miatt azt mondom, hogy egyben a világ legnagyszerűbb játéka is: gondolatokat ébreszt, gondolkodásra, sőt, logikus gondolkodásra nevel.

Olyan mélyen szántó szakmai fejtegetésekbe, mint a póker elmélete és a póker matematikai elmélete, nem mennék bele - több ezer erre vonatkozó angol és magyar nyelvű irományt találhat az érdeklődő olvasó szerte a világhálón. Legyen annyi elég, hogy némi érzékkel, fegyelemmel, figyelemmel és józansággal már szép sikereket érhet el az egyszerű hobbi játékos is - mint én. Persze a szép siker nézőpont kérdése: van, akinek az is siker, hogy a baráti pókerasztaltól pár száz, pár ezer forintos nyereséggel áll fel egy átzsugázott este után - mint nekem -, van akinek az sem az, ha megduplázza, - triplázza a kezdőtőkéjét. Akad, aki annak örül, hogy egy kezet jól játszott meg, vagy nyerni tudott vele - mint nekem. Másnak meg az jelenti az örömöt, hogy minimalizálta a veszteségét, mert jókor dobott, még mielőtt az eleve vesztes kezére feltett volna mindent - mint én...

Amint az előző bekezdésben is olvasható, a pókerben minden relatív és a szó legszorosabb értelmében véve: nincs két egyforma leosztás. Nagyot szóltam, öblítek! :) Apró megjegyzés a fenti videóhoz: flop előtt nem dobunk ászpárt. Kivéve, ha tudjuk, hogy flop után pókere lesz az ellenfélnek. :D

Ami miatt számomra még külön kedves a játék, az az, hogy igazán szerteágazó az irodalma, így számtalan elméleti és gyakorlati művön keresztül lehet közelebb kerülni ahhoz, hogy az ember olyan trükköket, ötleteket, stratégiákat ismerjen meg, amelyeket később a saját játékában is alkalmazni tud. Nem kétlem, hogy egy wimbledoni teniszbajnok önéletrajzi könyve is lehet lehengerlő olvasmány egy teniszkedvelő számára, és én is élvezettel forgatom az Aranycsapat, vagy a magyar futball hőskorát bemutató könyveket, esetleg egy tetszőleges F1-es bajnokot bemutató könyvet, de hé! Teniszezni nem tudok, válogatott focista nem leszek, F1-es autóba meg egyedül semmiképpen nem ülnék be, ha működne. Ellenben péntek este lehet, hogy kézbe király párt kapok, második pozícióból és a gombról visszaemelnek rám fél stacket. Akkor üssek egy fonákröptét, vágjam be a pipába, vagy autózzam körbe kívülről? :) Na, ezért érdemes pókeres szakkönyveket forgatni. Legalábbis én ezért szoktam volt. 

Persze, ha péntek este a fent vázolt helyzetben találom magam, még mindig sokféleképpen folytatódhat a parti. Hányan vagyunk játékban, kinek mennyi pénze van? Nekem mennyi pénzem van? Ezer mérlegesére váró helyzet, és nincs száz százalékosan helyes döntés. És ezért is gyönyörű játék.

Ez a bejegyzés egy kicsit kaotikusra sikeredett - mondom ezt úgy, hogy a felét nem érintettem annak, amit szerettem volna. Tulajdonképpen, pont olyan, mint maga a játék. Ezzel a kaotikával igazából kedvet szerettem volna csinálni hozzá. Remélem, sikerült! :)

 

 

Ezt a bejegyzést az ABC-játék ürügyén olvashattad. A teljes listát itt találod.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mememo.blog.hu/api/trackback/id/tr248899214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása