MERLE MEGMONDJA

Virgina Woolf: Mrs. Dalloway

2023. július 05. 14:15 - morgen hart

Helikon 67/130

Meglepetés olvasmányélmény volt ez a javából! Mármint, konkrétan semmi rosszat nem hallottam a regényről korábban, de jót sem igazán. Így végül is teljesen tiszta lappal tudott nálam indulni.

Libri

Ahogy elkezdtem kísérni Mrs. Dallowayt azon a szép londoni napon, az első benyomásom a meglepetés volt. Sosem olvastam még hasonló módon írt szöveget (tudatfolyam-technika), de miután ráéreztem az ízére, kifejezetten élvezetesnek találtam.

A regényben egyrészt a címszereplőnek és néhány ismerősének egy napját, másrészt egy fiatal, boldogtalan házaspárnak ugyanazt a napját követjük végig, mely - ha közvetve is - végül összeér. Látszólag semmi közük egymáshoz: különböző társadalmi helyzetben vannak, különböző problémák foglalkoztatják őket, különbözik a múltjuk és a jövőjük, mégis Virgina Woolf történetében úgy hat egymásra ez a kétféle élet, mintha egy tóba két kavicsot dobtunk volna egymástól messze, mégis, idővel a kavicsok által keltett koncentrikus hullámok interferálni kezdenek...

Röviden: engem elvarázsolt ez a fajta történetmesélés.

h67.jpg 

 A folyamatosan frissülő listát a már olvasott darabokról itt tudjátok követni. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mememo.blog.hu/api/trackback/id/tr5818160474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása