MERLE MEGMONDJA

Madách Imre: Az ember tragédiája

2023. április 28. 18:11 - morgen hart

Helikon 63/128

Mit is mondhatnék egy alapműről, amiről már annyi, nálam sokkal okosabb ember elmondott rengeteg dolgot? Hát nem sokat... Szuper-szubjektív élménybeszámoló következik.

Helikon

Anélkül, hogy kétségbe vonnám Az ember tragédiájának értékét és irodalom-/kultúrtörténeti jelentőségét, be kell vallanom, hogy nekem most nagyon nehéz olvasmány volt. Pont ettől pont nem tartottam, olvastam többször is. Gimnazistaként, amikor kötelező olvasmány volt, kifejezetten élveztem. Most meg körülbelül egy héten át minden este nekiültem, és fél oldalon belül elaludtam rajta. Úgyhogy onnantól reggel próbálkoztam. Minden reggel egy szín. És szépen, favágó módon végigrágtam magam rajta.

Erre nem vagyok büszke.

Lehet, hogy a leterheltségemmel volt összefüggésben, vagy egyéb külső tényezőkkel, de biztos, hogy színpadon jobban élveztem volna.

Ami most újdonságként feltűnt, hogy Madách milyen kevéssé szimpatizál a női nemmel, Éva szerepe alapján. (Utánaolvastam, nálam okosabbak megmagyaráztak, hogy ez valószínűleg tényleg így volt, és oka is volt ennek.) Ehhez képest szép, hogy legalább a zárlatban feloldja ezt a feszültséget.

Most így ennyi. Ebben az évben így voltam Madáchcsal.

h63.jpg

A folyamatosan frissülő listát a már olvasott darabokról itt tudjátok követni. 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mememo.blog.hu/api/trackback/id/tr8618113030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Puller István 2023.04.29. 17:49:06

Gratulálok a bejegyzéshez! Az Ószövetségről is szívesen olvasnék egy ehhez hasonló szuper-szubjektív élménybeszámolót, persze csak ha nem hosszabb három mondatnál, illetve kiderül belőle, merre járt aznap, és mi finomat vacsorázott.
süti beállítások módosítása