MERLE MEGMONDJA

Szerb Antal: A Pendragon-legenda

2020. augusztus 09. 18:28 - morgen hart

Helikon 34/88

Szerb Antalra nemrég csodálkoztam rá, mikor az Utas és holdvilág volt soron. Szerettem, vártam a következőt. A Pendragon-legenda nem okozott csalódást.

libri

Megint magyar főhőst kapunk, megint külföldön. Ám míg az Utas és holdvilág Mihálya és Erzsije éppen csak kiruccannak, A Pendragon-legenda Jánosa külföldön él. János bölcsész, nagy örökséggel, így aztán szabadon dönthetett arról, hol akar élni, mivel akar foglalkozni. Választott hazája Anglia, kutatási területei szerteágazóak, de a XVII. századi misztikusok különösen érdeklik. Ez az érdeklődése hozza össze egy walesi earl-lel, aki meghívja a kastélyába, a családi könyvtárba.

És innentől megállíthatatlanul pörögnek az események, a könyv olvastatja magát, nem szívesen teszi le az ember. Egyszerre kalandregény, detektívregény, kísértethistória és ezek paródiája. A szereplők egyszerre egy réges-régi kor itt maradt képviselői, és minden tekintetben modernek. Miközben olvastam, azt éreztem, hogy rendkívül friss és nemzetközi ízű ez a harmincas években, magyar szerző tollából született történet.

Talán ez fogott meg annyira az Utas és holdvilágban is. A világpolgári szemlélet s a mindenkori aktualitás. Szeretem Szerb Antalt. Nem kizárt, hogy még az Irodalomtörténetet is elő fogom venni. :)

h34.jpg

A folyamatosan frissülő listát a már olvasott darabokról itt tudjátok követni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mememo.blog.hu/api/trackback/id/tr8316118918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása