MERLE MEGMONDJA

Lao-Ce: Tao Te King

2020. június 15. 11:59 - morgen hart

Helikon 27/84

Általában előre cidrizem az ehhez hasonló bölcsességek könyveitől. De ez nem is volt olyan rossz.

helikon/libri

Mindenesetre egyedinek mondható ez a kötet a Zsebkönyves sorozatban, mivel ez volt az első, amit átugrottam. Rendkívül prózai oka van annak, hogy a 27. kötetről a 31. után írok. A Zsebkönyv beszerzési metódusom a következő: azokat, amik csak nehezen kaphatók, mert elfogytak, még nem jött ki a következő kiadás, és le kell vadászni, jó előre monitorozom, s ha szembe jön, megszerzem. Azokat, amik állandó jelleggel készleten vannak a nagyobb üzletekben, csak akkor veszem meg, mikor egy-két könyvnyire vagyok tőle. Amivel nem számoltam, az a kijárási korlátozással együtt járó boltzárlat. Na így nem volt meg Lao-Ce, mikor soron következett, rendelni meg nem érte meg. Kivártam. Szerintem a népes olvasótáboromból senkinek nem tűnt fel. :)

Ahogy azt a bevezetőben írtam, nem nagyon szeretem a műfajt. A Zsebkönyv-sorozatban talán a Buddha beszédei volt hasonló. Azzal valóban nehezen birkóztam meg. Ezt a kötetet egy kicsit könnyebb volt olvasni. Nem tudom, hogy ez Weöres Sándor szövegeinek köszönhető-e, vagy nekem sikerült jobban koncentrálni. Minden esetre úgy érzem, a taoizmus elveit picit jobban megértettem, mint anno a buddhizmusét. Számomra nem volt világnézet-formáló a kötet, de többször előfordult, hogy egy-egy részleten hosszasabban elmerengtem. S persze megint szembesültem azzal, hogy akármennyi ellentét is van a különféle vallások között (bár a taoizmus lehet, hogy inkább filozófia?), közös motívumok mindig előkerülnek.

h27.jpgLao-Ce végre a helyére került

Szóval a Tao Te Kingről annyit, hogy akit érdekel a keleti, természettel harmóniában élő népek filozófiája, vagy csak kicsit is kíváncsi az őt körülvevő világon túli gondolkodásmódra, vegye a kezébe ezt a kötetet. S az embertársainkkal való különbözőség helyett időnként próbáljuk a kapcsolódási pontokat megtalálni.

A folyamatosan frissülő listát a már olvasott darabokról itt tudjátok követni.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mememo.blog.hu/api/trackback/id/tr7715751396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása