MERLE MEGMONDJA

Reading Challenge 2018

2018. július 09. 13:18 - morgen hart

Avagy tematikus olvasmányok fél év csúszással

Ismerőseink, követőink rég tudhatják már, hogy bejegyzéseink gerincét alapvetően az olvasmányélmények pellengérre állítása adta mindig is. Mivel blog-téren az utóbbi hónapokban (valójában már éves nagyságrend) kevésbé voltunk aktívak, 2017 decemberében kitaláltam, hogy összeállítok egy olvasmánylistát 2018-ra, így biztosítjuk a rendszeres publikálást, s ha már úgyis lendületben leszünk, akkor könnyebb lesz másról is írni. A listát össze is állítottam. És itt elakadt a dolog. Na de majd most! Nem ígérem, hogy decemberig a lista végére érünk, de legalább 2019-ben is lesz miért billentyűzetet ragadni.

                         (The Book Castle)                                                           (Librarius)

És akkor az idei RC témájáról: nem egy, hanem rögtön kettő listával támadok. Az első egy Philippa Gregory-maraton lesz, a másik pedig a Helikon Zsebkönyvek elfogyasztása. Nagyjából már tisztában vagyok vele, hogy milyen ütemben tudok ebben az évben olvasni, így a várható menetrend havonta egy Philippa Gregory és egy Helikon lesz. És akkor most pár mondat a választott témákról:

Philippa Gregory még 2015-ben, az akkori Reading Challenge kapcsán került először a kezembe. Az ilyen-olyan okokból kifolyólag nem volt annyira pozitív élmény, de aztán tavaly elkapott a hangulat, amihez az ő könyvei passzoltak, így többet is elolvastam. Össze-vissza, ami épp a kezembe ugrott a könyvtár polcáról. Igen ám, de ha jobban elmélyedsz a munkásságában, Philippa Gregoryt így nem lehet olvasni. A szerző munkásságát főként történeti fikciók alkotják. Én a Plantagenet és Tudor regények folyamába kapcsolódtam be, ezekről fogok írni. Ez tizenöt történetből áll, melyek nem kronologikus sorrendben íródtak, én sem így olvastam. De egy idő után elkezdett idegesíteni, hogy azon kattogtam olvasás közben, hogy vajon itt most a főhős a nagyanyja annak a karakternek, aki a kettővel ezelőtt olvasott regényben főszerepelt? Mert akkor jó lenne talán sorban. Na, hát a meghirdetett maraton ez a 15 regény lesz kronologikus rendben, egymás után - az írónő által ajánlott lista a wikipédia oldalán olvasható.

A Helikon Zsebkönyvek nyilván más módon kerültek képbe. Tudom, hogy most éppen a Poket a menő, személyes okai vannak annak, hogy a másik sorozatra esett a választásom. Az egyik része a személyes kattanásom. Szeretem a könyveket, szeretem a szép dolgokat, és ehhez társul egy, az egészséges mérték határán még innen eső gyűjtőszenvedély. Volt már a polcomon jó néhány, az érdeklődésemnek megfelelő példány a Helikon-sorozatból, szerettem őket, mert nagyon menő a grafikájuk, jó megfogni őket, és TÉNYLEG beleférnek egy boyfriend-fazonú farmer farzsebébe. Aztán elkezdtem vadászni a köteteket sorrendben - bekacsintott a gyűjtőszenvedély. Aztán már szép számban sorakoztak a polcon, de eszembe sem jutott belelapozni például Napóleonba. Na itt jött be a második ok, hogy maratont hirdettem rájuk is. Egyrészt a változatos tematikájú könyvek jól fogják lazítani az angol történelmi regények romantikus habzását, másrészt, mint az Olvasópróba esetében, kizökkentenek a komfortzónámból, olyan szerzőket olvasok, akiket magamtól nem választanék, másrészt meg tényleg el kell olvasni a könyveket, amiket a polcomra rakok.

Hát így. Ez a terv a következő hónapokra. Remélem, lesz egy-két olyan írásom, ami miatt kézbe vesztek egy-egy könyvet, amit amúgy nem terveztetek. Amúgy is nyár van, mindenki szabin (ha-ha...), vigyetek magatokkal olvasnivalót!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mememo.blog.hu/api/trackback/id/tr1414070763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása